Powered By Blogger

zondag 4 november 2018

Een bijzondere Mercedes uit 1997 duurder dan een Ferrari (VideoFilm)




MERCEDES-BENZ CL600


Een bijzondere auto in het zonnetje gezet,
die we niet zomaar op straat zullen tegengekomen. 

Gewoon omdat het anno 2018 steeds minder vanzelfsprekend is dat je nog iets leuks aantreft tussen al het grijze leaseblik.


Twee ton. Het is niet alleen het gewicht van deze imposante  Mercedes CL600 uit 1997, maar ook de nog indrukwekkender aanschafprijs
Daarmee was deze C140 met z’n V12 in zijn tijd duurder dan vrijwel al het andere, maar er zijn meer indrukwekkende getallen.

Deze Mercedes- Benz CL600 koste in de duurste Designo-trim in 1997   €186.073. 
Volgens de kenteken-informatie ging dit blauwe exemplaar zelfs voor   €203.731 euro over de toonbank, wat gezien de lange optielijsten van Mercedes best eens kan kloppen. 
Zelfs als we uitgaan van de basisprijs was de top-CL in ’97 echter duurder dan een Aston Martin DB7 Volante, een  Porsche 911 Turbo of een Ferrari 355, om maar eens wat te noemen. 

Daarvoor kreeg je echter ook het absolute topmodel in een tijd waarin CL’s er nog niet als AMG waren. 
De gigantische V12 is met 394 pk bijvoorbeeld ook krachtiger dan eerdergenoemde F355, die het met 380 pk moest doen. Deze tweedeurs kathedraal knalt daarmee ondanks z’n leeggewicht van 2.210 kg in 6,6 seconden van 0 naar 100.

zaterdag 27 oktober 2018

Volkswagen geschiedenis (VideoFilm)






De OldtimerStory van Volkswagen door Ferdinand Porsche

De Volkswagen Kever is ontworpen door de geniale Ferdinand Porsche
Hij haalde in 1934 de opdracht binnen om een auto voor het volk te maken. 
De auto moest minstens 100 km/uur kunnen rijden, een hellingspercentage van 30% aankunnen, luchtgekoeld zijn, zuinig met benzine omspringen en vier personen kunnen vervoeren.



De eerste prototypes werden in 1936 gemaakt. 
Deze zijn door de Duitse overkoepelende organisatie voor autobouwers RDA aan harde tests onderworpen.


Ondanks het breken van krukassen, versnellingspoken en kabels van de remmen, werd toch een positief advies uitgebracht. 
Daarop kreeg Porsche de opdracht om nog dertig Kevers te maken. In 1937 reden deze 30 prototypes in totaal 2,4 miljoen kilometer. 
De prototypes hadden geen achterruit, waardoor ze iets weghadden van Kevers. Zo komt de Kever aan haar naam.

70 jaar Volkswagen over Volkswagen

https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/geschiedenis





https://janwib.blogspot.com/2015/10/volkswagen-treffen-in-duitsland.html


vrijdag 26 oktober 2018

Schitterende wintertrial (VideoFilm)

The Winter Trial 2017

De start was op 22 januari 2017 in het traditionele Chateau st Gerlach bij Maastricht en de finish was op vrijdag 27 januari in de buurt van Salzburg in Oostenrijk.

De eerste recce vond al plaats in juni. 
Bart en Mark hebben nieuwe wegen gevonden om te ontdekken, nieuwe hotels om te ervaren en nieuwe lunches om van te genieten. 
Je kon nieuwe gebieden ontdekken die niet worden bezocht door toeristen of zakenmensen en we overschreden grenzen op afgelegen en verborgen kruispunten.
Het beloofte weer een geweldig avontuur te worden waar je aan kon beginnen.

Hoewel The Winter Trial een evenement is dat wordt gereden onder sneeuwachtige omstandigheden (hopelijk) en daarom mogelijk zwaar genoeg is voor de meesten van ons, is het ook een zeer sociaal evenement waar je oude vrienden zult ontmoeten en zeker een paar nieuwe vrienden zult maken in de late uren op de bar.

Mark en Timo hebben de laatste verkenning voltooid. De route staat. 






Twee zekerheden uit de jaren tachtig ! (Video)


VW GOLF II GTI VS OPEL KADETT GSI - CLASSICS 


In de jaren 80 van de vorige eeuw had je twee zekerheden: aan de andere kant van het IJzeren Gordijn woonde de communistische vijand en als Volkswagen de Golf GTI voorzag van meer pit, volgde een reactie van Opel met een nog snellere Kadett GSi. Of andersom! 

Wij hebben twee fraaie exemplaren uit die tijd bij elkaar gezocht, geen 16-kleppers maar achtkleppers. 
Hoeveel lol beleef je daarmee ruim dertig jaar later ?

donderdag 11 oktober 2018

Dit is de laatste auto van Elvis (Video)

Elvis 'laatste Cadillac te koop in Oostenrijk

 Met ongeveer 70.000 mijl (112.000 kilometer) op de teller, was de auto degene die Elvis gebruikte voor zijn laatste roadtrip in december 1976, toen hij 1500 kilometer van Las Vegas terug reed naar zijn huis in Graceland, zei de Dorotheum.

De zanger stierf slechts acht maanden later.

Oorspronkelijk gebouwd als een Deville sedan, werd het in 1972 omgebouwd tot een stationcar door de American Sunroof Company en is het slechts de tweede in zijn soort ooit gebouwd.

Uitgerust met airconditioning, lederen bekleding en een radio met achtsporige tape, heeft het ook een aantal vergulde fittingen, waaronder de wielspaken.

Elvis had oorspronkelijk de auto bedoeld als een geschenk aan zijn manager, kolonel Parker. Maar hij leende zichzelf zo vaak terug dat Parker hem het had teruggegeven, aldus het veilinghuis.

De auto werd herhaaldelijk opgemaakt voor de veiling in de jaren 90 en 2000 en vond voor het laatst een koper voor iets meer dan $ 75.000.

© Agence France-Presse

Wij brachten in 2015 een bezoek aan het Cadillac Museum
https://janwib.blogspot.com/2015/07/cadillac-museum.html