Powered By Blogger

vrijdag 18 juli 2014

Ferrari of Fiat Dino Spider / Coupé (Video)

Exclusieve Ferrari Dino Spider of Fiat Dino Spider

Op de Autosalon van Turijn presenteert Fiat eind 1966 de exclusieve Dino Spider. Onder het door Pininfarina getekende koetswerk gaat een heuse competitiemotor van Ferrari schuil.





Deze V6 met een cilinderinhoud van 1987 cc, drie dubbele Weber carburateurs, een aluminium blok en vier nokkenassen, is in opdracht van Ferrari door ingenieur Lampredi ontwikkeld. 



 Om de benodigde homologatie voor de Formule-2 racerij te bemachtigen, moet Ferrari van deze krachtbron in geciviliseerde vorm minimaal 500 stuks per jaar bouwen. In Fiat vindt men de ideale partner voor deze klus, want Fiat wil graag een sportief topmodel in het modelprogramma opnemen. En zo ontstaat de Dino. 


Met 160 pk bij 7.500 tpm haalt de Dino een topsnelheid van ruim 200 km/h. Een vijfbak is standaard. In het daaropvolgende jaar wordt de Spider aangevuld met een door Bertone ontworpen en geproduceerde Dino Coupé.
Deze maakt gebruik van dezelfde techniek; ten opzichte van de Spider is de wielbasis met 27 cm vergroot. In 1969 leidt de samenwerking tussen beide merken tot de overname van Ferrari door Fiat. In datzelfde jaar krijgt de Dino een nieuwe 2,4-liter motor met 180 pk. Het blok is nu van gietijzer. Tevens worden de Dino’s uitgerust met de onafhankelijke achterwielophanging van de Fiat 130. In juni 1972 eindigt de produkcie van de Coupé; de Spider wordt nog tot 1974 aangeboden. In totaal komt de teller uit op 7.577 geproduceerde auto’s.

 

zondag 13 juli 2014

Macaronie met Zalm en Ansjovis










Macaroniesalade  met Zalm en Ansjovis

Ingrediënten:
                               500 Gram Macaronie.
                               200 Gram gerookte Zalm.
                                   8 Ansjovisjes.
                               250 Gram VW  Zaanse Mayonaise

Het lekkerste is gerookte zalm met VW Mayonaise (van Wijngaarden).
Maar het kan natuurlijk ook met Halfonaise van VW.

Bereidingswijze:

Zet een pan voor de Pasta met ruim water zonder zout op het vuur. 
Snijd de Zalm en de Ansjovis in kleine stukjes.
Als het water kookt, doe je de pasta erin en laat het 3 minuten doorkoken en draai dan het gas geheel uit en laat de Macaronie staan tot dat deze gaar is.
Giet de Macaronie af en laat de Pasta geheel afkoelen.

Zo trekken de ingrediënten beter in de Pasta en dan is het
veel lekkerder.
Voeg als de Pasta is afgekoeld de Zalm de Ansjovis en Mayonaise toe, roer het goed door elkaar en laat het geruimetijd in de koelkast staan, zodat de Macaronie lekker op smaak komt.

Dit recept is voor 4 personen, snel te bereiden en Super Lekker.

Oldtimerrit in Duitsland op 
zondag 13 juli a,s ↓
Vorig jaar waren wij er bij, dit jaar hebben we helaas een ander feestje !

http://janwib.blogspot.nl/2013/07/oldtimertreffen-bad-bentheim-video.html

maandag 7 juli 2014

Le-Mans Classic weekend 2014 (Videofilm)


 Oldtimers nergens zo spectaculair als in Le-Mans

Nergens is er een dergelijke grote bijeenkomst van klassieke automobielen en liefhebbers dan bij de
Biënnale van Le-Mans Classic !


Een spektakel van Klassieke auto's.
Wij waren er bij, het was geweldig om dit een keer mee te maken en geven op onze weblog een kleine indruk hoe dit evenement was.


Het is niet alleen een grote sportieve gebeurtenis maar een echte viering van de geschiedenis van de auto. De race is super om naar te kijken. De toeschouwers helpen om de algehele sfeer van de Classic le Mans te vergroten.


Foto's Jan Wibbelink.
 Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !

 




 
Foto,s Jan Wibbelink Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !













Individuen en autoclubs uit heel Europa waren uitgenodigd om deel te nemen in de le Mans Classic. Er waren meer dan 500 klassieke auto's te bewonderen op het circuit.
De le Mans Classic begon op vrijdagmiddag en de start was op zaterdag en ging 24 uur door, met een sessie overdag en een nachtelijke sessie.























Zaterdagochtend kregen de autoclubs de mogelijkheid om demonstraties te doen voordat de ernstige zaken van de le Mans Classic op het traditionele moment van 1600 uur begint. De eerste race voor elke etappe begint in Le Mans startstijl, dat was een prachtig gezicht. Elke etappe zal in de race dan drie keer in de 24 uur op het volledige Le Mans circuit plaatsvinden.










 










Rond het le Mans circuit is er ook volop gaande. Er waren allerlei stands van diverse automerken, tentoonstellingen van autoclubs en je kon zelfs naar de kapper !
De paddocks konden bezocht worden tussen de races door en onder de warme juli hemel was de sfeer ongelooflijk.



 Een bijzondere stad tussen Water en Wijn ↓

                                    http://janwib.blogspot.fr/2014/06/een-schitterende-stad-tussen-wijn-en.html