Powered By Blogger

dinsdag 13 januari 2015

Oldtimerbeurs een succes (VideoReportage)


InterClassic & TopMobiel goed bezocht

 Afgelopen weekend vond de 22e editie van het gerenommeerde oldtimerevenement InterClassics & TopMobiel plaats in MECC Maastricht. 
Met de thema’s ‘Grand Prix Classics’ en ’80 jaar Jaguar’ wist de oldtimerbeurs 26.607 bezoekers te trekken. De verkoopverwachtingen van de ruim 320 exposanten werden ruimschoots overtroffen. 
De 22-ste editie van InterClassics en TopMobiel werd wederom goed bezocht. 




Grand Prix Classics & 80 jaar Jaguar publiekstrekkers Tijdens de 2015-editie van de beurs vormde een unieke verzameling van Grand Prix-wagens één van de aansprekende thema’s. 
In samenwerking met de Historische Auto Ren Club (HARC)en de Historic Grand Prix Zandvoort werd een 20-tal exclusieve modellen gepresenteerd, waaronder de RomeoAlfa  8C 2300 Monza van Tazio Nuvolari (1933), 
Ferrari 340 F1 van Alberto Ascari (1950).



Maserati 250F van ◄ Stirling Moss (1956), March 701 van Jackie Stewart en eerste Tyrell (1970) en de McLaren M26 van James Hunt (1977). 
In samenwerking met de Jaguar Daimler Club Holland (JDCH) werd het 80-jarig bestaan van Jaguar gevierd. 

Een paar van de meest beroemde wedstrijd-Jaguars aller tijden gaven acte de présence in Maastricht, waaronder de Jaguar XK120 ‘NUB 120′ (1950),  Jaguar C-Type (1953) ↓ 

Jaguar D-Type XKD 606 de 1957 Le Mans winnaar en de Jaguar Silk Cut XJR9, waarmee Jan Lammers Le Mans 1988 heeft gewonnen.

maandag 12 januari 2015

Nieuwe Ford GT Supercar ! (VideoPresentatie)



Ford GT - New 600 Horsepower Supercar!


De geruchten blijken te kloppen: Ford heeft op de NAIAS in Detroit de grootste klapper op z'n stand in de vorm van de nieuwe GT. Ford heeft bij de ontwikkeling van de nieuwe GT flink ingezet op gewichtsreductie.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding ! 










De ingenieurs hebben veel koolstofvezel en aluminium gebruikt om het vlaggenschip zo scherp mogelijke rijeigenschappen en een zo kort mogelijke sprinttijd te geven. Het merk belooft dat de nieuwe generatie één van de beste pk-gewichtsverhoudingen heeft van alle productieauto's. 

De GT heeft 20-inch lichtmetaal, omhuld door Michelin Pilot Super Sport Cup 2-rubber. Is het dan allemaal goed nieuws? Nee. De puristen zullen immers wat teleurgesteld zijn over wat er onder de kap ligt. Het is namelijk geen V8, zoals bij de eerdere generaties, maar een V6 met twee turbo's. Als wisselgeld krijg je wel meer pk's dan ooit: de nieuwe GT mobiliseert namelijk 600 stuks. 






De motor is gelukkig wel - zoals het hoort bij de GT - midscheeps geplaatst en de aandrijving geschiedt op de achterwielen. De auto heeft bovendien een adaptieve spoiler en andere actieve aerodynamische voorzieningen. Met de nieuwe GT viert Ford dat het in 1966 de eerste, tweede en derde plek in Le Mans behaalde. 
De productie start dan ook pas volgend jaar, want dan is dat precies vijftig jaar geleden. Het merk brengt 'm op de markt 'in een beperkt aantal landen'. 
 Wie niet zolang kan wachten, doet er goed aan de NAIAS in Detroit te bezoeken. Uiteraard duikt de auto ook op in onze showvideo's van de belangrijkste Amerikaanse autoshow.